Door Abassin Nessar op 15 februari 2024

Word jij onze nieuwe fractiemedewerker?

Wij hebben een VACATURE voor een fractiemedewerker Communicatie en Sociale Media PvdA Flevoland (10 uur p/w)

Ben je politiek gedreven, lid van PvdA en/of GroenLinks of staat achter ons sociaal en groen gedachtegoed en ben je op zoek naar een uitdagende politieke bijbaan in het hart van de Flevolandse democratie? Dan zoeken we jou! De Statenfractie van de PvdA Flevoland zoekt een enthousiaste fractiemedewerker communicatie/persvoorlichter.

De Statenfractie van de PvdA Flevoland bestaat op dit moment uit 5 (burger)statenleden, een fractiemedewerker en 2 adviseurs. De nieuwe medewerker van de fractie werkt met en voor de statenleden op communicatief gebied en vooral ook samen met een andere fractiemedewerker (ook parttime). Je bent op communicatief vlak en externe betrekkingen het eerste aanspreekpunt namens de fractie en vervult daarmee een belangrijke rol in de (politieke) zichtbaarheid van de fractie.

Je maakt en bedenkt content voor de website en de sociale media. Ook help je bij het schrijven van opiniestukken, houd je actueel nieuws in de gaten, onderhoudt je contact met media en ben je de hoofdorganisator van grotere politieke acties en themabijeenkomsten samen met GroenLinks Flevoland.

We bieden een dynamische functie in een enthousiast en gedreven team. Wij zijn op zoek naar een nieuwe collega die minimaal 8 uur en maximaal 12 uur per week beschikbaar is. Aangezien politiek nooit rustig is en de Statenvergaderingen en de fractievergaderingen ook ’s avonds plaatsvinden, brengt deze functie werk in de avonduren met zich mee.

Taken zijn onder meer:

• Je bereidt persberichten voor en steekt deze in bij media
  • Je hebt (mede) het beheer over de PvdA-accounts op social media (Twitter, Facebook, Instagram) en bedenkt en maakt samen met de politici content voor alle kanalen.
  • Onderhouden van de website
  • Verbinding maken en contact onderhouden met mensen en organisaties in de provincie
  • Organiseren van werkbezoeken

Onze nieuwe collega

• Heeft minimaal MBO/ HBO -denk en werkniveau
  • Is flexibel, proactief, secuur en enthousiast
  • Heeft een brede algemene belangstelling voor de politiek
  • Je weet (inhoudelijk complexe) politieke thema’s naar begrijpelijke boodschappen te vertalen.
  • Als persvoorlichter weet je hoe je nieuws maakt en hoe je de media bereikt, zowel online als offline, zowel massamedia als traditionele media
  • Is lid van de PvdA en/of GroenLinks of heeft sterke affiniteit met onze sociaaldemocratische uitgangspunten
  • Gaat op gepaste wijze om met vertrouwelijk informatie
  • Heeft een vlotte schrijfstijl
  • Is in elk geval beschikbaar op maandagavonden en woensdagen
  • Heeft ervaring met het maken, bijhouden, posten en analyseren van berichten op sociale media op Facebook, Twitter en Instagram
  • Kan zelfstandig werken en hebt een proactieve werkhouding.
  • Kan prima samenwerken met de andere fractiemedewerker.
  • Is een doener, adviesvaardig, stressbestendig en ondernemend.

Wat kunt je van ons verwachten?

• Een afwisselende (bij)baan
  • Een prettige en informele werksfeer.
  • Het salaris is marktconform.
  • Een jaarcontract, met mogelijkheid tot verlenging.

Informatie en solliciteren

De PvdA streeft naar een goede afspiegeling van de maatschappij in haar personeelsbestand. Iedereen, ongeacht geslacht, overtuiging, afkomst of wat dan ook wordt uitgenodigd te reageren op vacatures. Het gaat hier om een parttime aanstelling vanaf 1 april 2024.

Solliciteren kan tot 15 maart door het sturen van je motivatie en CV naar Rob Maurits via [email protected]. Mocht je vragen hebben dan kun je contact opnemen met de fractievoorzitter van PvdA Flevoland, Abassin Nessar via [email protected].

Abassin Nessar

Ik ben 38 jaar oud, woon in Almere-Poort en heb een dochter en een hond. In het dagelijks leven ben ik Strategisch adviseur bij het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties onder Volkshuisvesting en Ruimtelijke Ordening. Ik heb een opleidingsachtergrond in Politicologie en minor management aan de Universiteit Leiden. Ik kwam als 9-jarige samen met

Meer over Abassin Nessar