13 februari 2019

Krachtige samenleving

In 2030 en verder staat Flevoland bekend als een omgeving met uitstekende mogelijkheden voor wonen, werken en recreëren. Het is een aantrekkelijk vestigingsgebied voor bedrijven. Het in Flevoland aanwezige talent wordt volop benut. Het ondernemerschap viert hoogtij. Bij nieuwe ontwikkelingen staat de inwoner van Flevoland centraal. Het is immers zijn of haar woon- en leefomgeving. We groeien dus niet om te groeien, maar zetten in op kwalitatieve groei.

Wij volgen samen met partners de regionale sociale en economische ontwikkelingen op de voet. Dit om gezamenlijk nieuwe opgaven tijdig te signaleren en die op een passende wijze te agenderen en te bespreken met deze partners. Denkbare onderwerpen zijn de invloed van technologie op de arbeidsmarkt, de aansluiting van het onderwijs via ‘een leven lang leren’ op de arbeidsmarkt, de vergrijzingsproblematiek, gezondheidsvraagstukken en het voorzieningenniveau bij groei of krimp.

Zeker zijn van een actieve overheid en een krachtige samenleving!