Door op 19 maart 2015

Kiezers en vrijwilligers bedankt!

Beste partijgenoten, kiezers,

De PvdA heeft een teleurstellend resultaat geboekt bij de verkiezingen voor PS. In de voorlopige uitslag gaan we van 6 naar 4 zetels. Ik hoop dat het verlies hiertoe beperkt blijft als ook de restzetels verdeeld zijn. Het verlies komt niet onverwacht, maar doet toch pijn. We hebben met onze boodschap onvoldoende kiezers kunnen overtuigen. Dat heeft zeker niet gelegen aan de inzet van onze vrijwilligers en kandidaten. We hebben de straten van Flevoland rood gekleurd. En met enthousiasme en plezier onze schouders onder de campagne gezet. Hartelijk dank voor jullie tomeloze inzet! Ik bedank alle kiezers die ons wel hun vertrouwen hebben gegeven. Voor u blijven we ons keihard inzetten de komende jaren. Onze idealen zijn niet veranderd. Onze boodschap wordt niet anders. We staan nog steeds voor een sterk en sociaal Flevoland waarin iedereen mee kan doen.

Ik feliciteer de partijen die winst hebben geboekt, want ook dat hoort bij democratie. Bij de start van onze campagne trad theatergroep “Ongeremd” op met het liedje. “Soms zit het mee, soms zit het tegen”. Het lijkt me toepasselijk om daarmee af te sluiten. Want na regen komt ook weer zonneschijn.

Met rode groet,
Peter Pels